online marketing
SEO

Digitale Marketing Trends 2017

 

De inhoud blijft belangrijk!

De laatste jaren hebben we gezien dat de echte inhoud steeds belangrijker wordt bij online positionering. Dat geldt ten aanzien van SEO, maar ook voor het verbeteren van de gebruikerservaring op uw website of op social media. Het is een trend die ook in 2017 prominent aanwezig zal zijn. Websites met een blog genereren over het algemeen meer links, traffic en leads. Alles bij elkaar leidt dat tot betere resultaten. Lag de focus op uw website niet op de inhoud, dan heeft u dat ongetwijfeld op een negatieve manier gemerkt aan uw plaatsing in Google. Dit kost weliswaar tijd, inspanning en reseach, maar het is noodzakelijk om uw bedrijf mee te laten concurreren. De juiste inhoud geef u een unieke kans om met uw klanten te communiceren. Inhoudelijke kwaliteit is een betere manier om geduldige en loyale klanten aan u te binden dan aggresief reclame voeren.

content

Creëer waarde

SEO en marketingexperts hebben lang gerept over het belang van het doorakkeren van de inhoud en hoe dat helpt om betere plaatsingen, traffic en een omzetstijging te genereren. Gelukkig zien veel bedrijven het belang hiervan in en üploaden zij heel veel artikelen, video’s etc. op sites en blogs. Juist omdat zo langzamerhand velen oog hebben voor de inhoud, neemt de concurrentie snel toe. Daarom wordt het in 2017 steeds belangrijker om de juiste inhoud te produceren. Hoge inhoudelijke kwaliteit moet in elke onlinemarketingstrategie een grote rol hebben. De focus moet liggen op het creëren van inhoud die belangrijk en bruikbaar is voor de lezer en die u onderscheidt van massaproductie en onbelangrijkheid. Inhoud van hoge kwaliteit wordt hoger gewaardeerd door zoekmachines en vaker gedeeld. Daarbij zorgt het voor meer backlinks op uw website en social media-profielen. Dit alles zal van invloed zijn op uw online presentatie en uw bedrijf positief omhoog halen.

Mobieloptimalisatie

Verreweg de meeste Denen gebruiken inmiddels een smartphone om te surfen en te kopen op het net. Daarom stuurde Google op 4 november 2016 een bericht uit over het feit dat zij begonnen zijn met het testen van ”Mobile-First Index”, wat betekent dat zij in plaats van kijken naar de indexatie van de desktopversie van een pagina, eerst naar de mobiele versie zullen kijken. Deze kleine grafiek van Google Consumer Barometer laat zien welk apparaat de Denen gebruiken als zij online zijn. Het laat duidelijk zien dat mobieloptimalisatie van uw site hoog op de prioriteitenlijst moet komen als dat niet al het geval was.

mobieloptimalisatie

 

Dit betekent natuurlijk niet dat u alles kunt vergeten over optimalisatie van uw desktopversie. Dat is namelijk nog steeds de eenheid die de meeste Denen kiezen als zij online zaken doen. Google heeft herhaaldelijk aangegeven dat ’Mobiele First’ niet betekent dat zij de desktopversie van een website niet indexeren, integendeel! Als een site geen mobiele versie heeft dan zal de desktopversie worden geïndexeerd. Bij RiverOnline helpen wij uiteraard graag om uw website mobiel geoptimaliseerd te maken, opdat uw vindbaarheid niet verzwakt en u zodoende omzet misloopt. Bel ons en maak een afspraak over uw mogelijkheden.

Lees hier meer over mobieloptimalisatie!

AMP (Accelerated Mobile Pages)

Voor velen is het gebruik van een smartphone om te surfen en te winkelen nog steeds een langzame, onhandige en frustrerende ervaring. Door het toenemende, mobiele internetgebruik raadplegen klanten in hoge mate pagina’s die gebruiksvriendelijker zijn, onder andere in relatie tot tijd. AMP zijn pagina’s die vergeleken met HTML-pagina’s heel snel laden. Noodzakelijkerwijs wordt AMP iets waar de meesten in 2017 mee te maken gaan krijgen als het gaat om weboptimalisatie.

AMP

In de praktijk komt het erop neer dat Google de gecachte versie van een pagina direct toont aan de Google-gebruiker, dus niet vanaf de eigen server van de gebruiker, wat wel het geval is voor alle andere pagina’s. AMP wordt ook toegepast in Google Image Search, wat eveneens betekent dat AMP snel vooruit gaat. In 2016 werd AMP een apart onderdeel van Google Search Console. Later in 2016 werd AMP uitgebreider en gedetailleerder, wat inmiddels leidt tot kritieke en niet-kritieke problemen. Bij RiverOnline zijn we ervan overtuigd dat er in 2017 meer nadruk komt te liggen op snelheid van laden. Dit als gevolg van Google’s zeer begrijpelijke overstap naar Mobile First.

Gestructureerde data

Gestructureerde data worden in 2017 een centraal onderdeel als het gaat om SEO op een homepage. Google heeft voor bedrijven een mogelijkheid gecreëerd om codes in bepaalde elementen te markeren die zorgen voor directe zichtbaarheid van een deel van de inhoud in Google’s zoekresultaten. Zo kunt u onder andere foto’s laten verschijnen in Google’s zoekresultaat, of als u fysieke cursussen geeft, direct de data van gekozen cursussen laten tonen in combinatie met het zoekresultaat.

gestructureerde data

Gestructureerde data worden in 2017 een centraal onderdeel als het gaat om SEO op een homepage. Google heeft voor bedrijven een mogelijkheid gecreëerd om codes in bepaalde elementen te markeren die zorgen voor directe zichtbaarheid van een deel van de inhoud in Google’s zoekresultaten. Zo kunt u onder andere foto’s laten verschijnen in Google’s zoekresultaat, of als u fysieke cursussen geeft, direct de data van gekozen cursussen laten tonen in combinatie met het zoekresultaat.

GTIN, UPC, EAN eller ISBN in uw Google Shopping feed

Wij kunnen er niet omheen dat Google Shopping belangrijk is voor webshops omdat het kan zorgen voor hogere verkoopcijfers. Dit is uiteraard ook actueel in 2017. In februari van 2017 zullen er veranderingen plaatsvinden t.a.v. de eisen aan Google Shopping. Google maakte in 2016 bekend dat producten zonder vermelding van GTIN-, UPC-, EAN- of ISBN-nummers worden afgewezen voor Google Shopping. EAN, GTIN, UPC, ISBN vormen tezamen hetzelfde als het unieke productnummer. U kent dit al van de fysieke streepjescodes in winkels.

Google Shopping feed

Dit betekent dat als u nog geen GTIN-nummers op uw producten heeft vermeld en deze ook niet in uw productfeed heeft meegenomen, Google Shopping het product zal weren zodra er üpdates worden uitgerold. Er zijn uiteraard ook een aantal uitzonderingen op de regel, zoals unieke producten, kunst, bederfelijke waren en producten van vóór 1970. Naast het GTIN-nummer is het eveneens noodzakelijk om de merknaam te noemen. Heeft u nog niet alles geregeld t.a.v. GTIN, UPC, EAN of ISBN dan dringt de tijd als u niet wilt worden geweerd van Google Shopping en dientegevolge zichtbaarheid en klanten misloopt. Heeft u hulp nodig? Wij helpen u graag met uw shoppingfeed. 

Meer adverteerders leidt tot hogere klikprijzen

Meer adverteerders leidt tot hogere concurrentie, dus naar verwachting zullen er hogere klikprijzen ontstaan in 2017. De landingspagina’s worden naar verwachting ook invloedrijker, waarmee SEO-optimalisatie ook hoge prioriteit nodig heeft, zodanig dat men kan werken aan de goedkoopst mogelijke klikprijzen en daarmee de oogst n.a.v. advertenties. Het belang van goede analyses om de beste resultaten te behalen is ook groter dan ooit. De nieuwste üpdates, eind 2016, houden in dat men nu ook kan meten en afgrenzen o.b.v. demografische gegevens. Als men een databestand heeft dat groot genoeg is om de belangrijkste doelgroep op basis van leeftijd en geslacht te meten, dan kan men op basis van die specifieke groepen meten, inschatten en daarmee advertertenties effectiever maken. Daarom zal het voor het behalen van gunstigere prijzen en betere advertenties in 2017 essentieel worden om het maximale uit data te halen.

Lees hier meer over AdWords-demografie

Prijsuitbreidingen

Prijsuitbreidingen t.a.v. Google Adwords zijn een effectieve manier om uw prijzen en aanbiedingen al tijdens het zoeken te tonen. Het kan een hoop voordeel voor u opleveren omdat het direct leidt naar conversies. Klanten worden direct naar producten geleid als zij klikken op de prijs. Bovendien bereikt u een grotere overeenstemming van verwachtingen omdat klanten meteen de prijs kunnen zien. Op dit moment zijn prijsuitbreidingen niet toegankelijk als het gaat om Euros, maar naar verwachting komt dat in de loop van 2017. Hieronder laten wij een voorbeeld zien van een mogelijke prijsuitbreiding:

prijsuitbreidingen

Video

Gebruikers van sociale media nemen in groten getale video’s af. In 2016 werden op Facebook, Instagram, Snapchat etc. zoveel meer video’s bekeken dan voorheen. Livestreaming van video’s zal in 2017 nieuwe pieken bereiken, gebaseerd op de stijgende populariteit en de toenemende behoefte aan informatie zonder zelf terplekke te zijn. Livestreaming werd onder andere met groot succes actief gebruikt tijdens de Amerikaanse verkiezingen. Uw bedrijf heeft d.m.v. video de mogelijkheid om verhalen te vertellen en producten te presenteren op een manier die consumenten graag willen. Volgens Google Consumer Barometer bekeken in 2016 28% van de Denen dagelijks online video’s. Wij verwachten dat het aantal in 2017 zal stijgen.

Wij lopen voorop als het gaat om genoemde ontwikkelingen; daarom helpen we u graag met uw webshop.

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek over uw mogelijkheden t.a.v. online groei in 2017.

Neem hier contact met ons op!

360°Analyse

  1. Ugyldig indtastning
  2. Ugyldig indtastning
  3. Ontvang een SEO analyse
    Ugyldig indtastning
  4. Ontvang een Adwords analyse
    Ugyldig indtastning

Vrijblijvend

checker  Een aanbod is 100% vrijblijvend

checker  Wij nemen uw website door

checker  Wij analyseren het potentieel

checker  Wij nemen een doelanalyse op in het aanbod

checker  Wij sturen het aanbod per mail

River Online Marketing

VOLG ONS OP FACEBOOK

HIER BEVINDEN WIJ ONS

NL | Amsterdam DE | Hamburg | DK | Kolding | Aalborg | Kopenhagen