online marketing
landing page

Landingspagina’s - 5 tips

Twijfelt u in hoeverre de conversies van uw website goed zijn? Als u ook maar de kleinste twijfel heeft kunt u uw voordeel doen met onze checklist. Zo krijgt u ideeën voor verbeteringen van uw site.

De pagina waar bezoekers op binnenkomen vanuit Google (of andere sites) is extreem belangrijk. Als die pagina niet de juiste boodschappen of signalen uitzendt, schiet deze tekort. Een groot aantal factoren bepaalt of de bezoeker klant wordt of slechts een bezoeker.

1) Het doel met de pagina – wat wilt u dat de gebruiker doet?

Ideeën voor de homepage is typisch een punt waarop men de mist in gaat. Klinkt ”Ik heb een VVS-bedrijf – bel om een afspraak te maken” of ”Ik heb een webshop – u moet wel kopen” als iets wat u aanspreekt? Als de bezoeker contact met u moet opnemen en dat het doel is van de homepage, zijn uw contactgegevens dan wel zichtbaar op alle pagina’s? Het is van belang dat de landingspagina, waar iedereen op binnenkomt, klip en klare informatie bevat die op een prominente plaats op alle pagina’s staat.

landingpage

 

Als uw contactgegevens verstopt zitten onder ”Contact” of ”Over ons” in het topmenu, dan adviseren wij met klem dat aan te passen.

2) Inhoud voor de gebruiker

Als een bezoeker op uw landingspagina komt dan heeft hij of zij vaak gezocht met Google, bijvoorbeeld op ”Chaise longues”. Als diegene op uw landingspagina arriveert, is het dan duidelijk dat deze specifiek gaat over ”Chaise longues”? Is er een duidelijke kop die daarop wijst? Als het product zich leent voor een foto, zorg dan dat de foto groot en licht is. Liever te groot dan te klein. Als u gebruikmaakt van een watermerk op de foto, overweeg dan om het te verwijderen. Een watermerk heeft een alarmerende functie: ”Het is MIJN foto. U mag wel kijken, maar als u meer doet is er herrie in de tent...”. Uw landingspagina’s stralen uit dat de klant moet ”ophoepelen”. Dat is niet zo handig als u probeert om een klant overtuigd binnen te halen.

landingpage

3) Google-inhoud

Uw landingspagina’s zijn er niet alleen voor uw komende klanten, maar ook voor Google. U kunt uw landingspagina zodanig optimaliseren dat u betere plaatsingen krijgt door organische zoekacties (SEO), en tegelijkertijd minder betaalt voor kliks in Adwords.

Voor SEO is het belangrijk dat u uw zoekwoord in de paginatitel opneemt met H1 en bij voorkeur nog een paar keer in uw brontekst. Komt het woord ook een paar keer voor in de zoekterm van uw URL - uwhomepage.nl/zoekwoord – is dat ook een belangrijk pluspunt. Als u uw SEO optimaliseert doet u dat in hoge mate ook voor Adwords. De factoren die werken voor Google zorgen er vaak voor dat uw ”Quality Score” aanzienlijk toeneemt. Hoe hoger uw ”Quality Score”, hoe goedkoper uw prijs per klik wordt.  

4) CTA – Call To Action 

Een Call to Action (CTA) betekent dat iets op uw pagina moet aangeven dat de bezoeker iets moet doen. Meestal is het een knop als ”Leg in winkelmand”, ”Zie ook” of ”Neem contact met ons op”. Lees hier meer over Call to Action
Heeft u geen Call to Action op uw pagina, dan moet u dat zo spoedig mogelijk realiseren.
Uw Call to Action moet zichtbaar zijn. Dat wil zeggen dat uw bezoekers niet moeten hoeven scrollen. Het is ook belangrijk dat de kleur van de actieknop markant is. Het liefst een contrasterende kleur die zich onderscheidt van de achtergrondkleur. Het is ook minstens zo belangrijk dat u niet teveel ”Call to Actions” op uw pagina heeft. 2 tot 3 maakt het voor uw bezoekers mogelijk om daarin te navigeren. Heeft u er meer dan kan dat de bezoeker in verwarring brengen. Hij of zij moet dan anticiperen op teveel signalen.

5) Geloofwaardigheid

Meestal kent de bezoeker u niet. Misschien heeft hij of zij ook niet eerder iets gedaan op uw website. Daarom is het belangrijk om bezoekers een gevoel van vertrouwdheid te geven als ze acties uitvoeren op uw site. Dat kan bijvoorbeeld door gebruik te maken van:

Testimonials

U kunt bezoekers wijzen op het feit dat anderen goede ervaringen hebben met acties op uw site

Case studies

Als u voordelen aangeeft die meetbaar zijn, zorg dan dat deze zichtbaar zijn (..zo kon onderneming X 17% besparen met gebruik van dit product)

Keurmerken

Een deel keurmerken kunnen zorgen voor geloofwaardigheid, zoals Trustpilot, FDIH, lidmaatschap van een branchevereniging etc.

Contact

Als u geen contact op kunt nemen met degene van wie u iets afneemt, hoe moet u dan weten dat hij of zij niet de boel flest? Voorkom wantrouwen door uw contactgegevens zichtbaar te maken op iedere pagina. Als u iets ambitieuzer bent kunt u ook een chatfunctie toevoegen. Zo krijgt de klant het gevoel dat er menselijk contact mogelijk is en dat hij of zij vandaag al een chatgesprek kan beginnen.

Zullen we die van u doen?

Bij RiverOnline werken we veel met landingspagina´s en conversie optimalisatie via landingspagina’s. Dus als u hiervoor de juiste partner zoekt zijn wij de juiste keuze.

AANBOD AANVRAGEN!

  1. Ongeldige invoer
  2. (*)
    Ongeldige invoer
  3. Ongeldige invoer

Vrijblijvend

checker  Een aanbod is 100% vrijblijvend

checker  Wij nemen uw website door

checker  Wij analyseren het potentieel

checker  Wij nemen een doelanalyse op in het aanbod

checker  Wij sturen het aanbod per mail

RiverOnline-ALLE23

VOLG ONS OP FACEBOOK

HIER BEVINDEN WIJ ONS

NL | Amsterdam DE | Hamburg | DK | Kolding | Aalborg | Kopenhagen